Nejčastější
problémy, které QComposer řeší.
Děláte nabídky klasickým způsobem (ručně, excel, DOS, jiné
produkty)?
Pravděpodobně tedy již znáte nedostatky a problémy, které tento způsob práce
doprovází.
Několik typických problémů, s nimiž se možná setkáváte:
- Neexistuje jednotná databáze ceníkových položek,
které se používají pro ocenění. To má za následek různé ceny od jednotlivých
obchodníků.
- Neexistuje efektivní aktualizace dat.
- Velká pravděpodobnost vzniku chyby při zadávání
položek do rozpočtu (opomenutí souvisejících položek).
- Při tvorbě nabídky nebo zakázky není znám přesný
zisk ani další ekonomické ukazatele.
- Časově náročné je zpětné dohledání nabídek,
totéž platí v případě úprav, aktualizací.
- Velká
časová náročnost při současném systému vytváření nabídek/zakázek.
- Chybí podpora projektů.
- Obtížně
jsou k dispozici finanční údaje o zakázkách.
- Není
evidence v jaké obchodní fázi se nabídka nachází.
- Není
zabezpečena dostatečná odolnost současného systému proti chybám
při tvorbě nabídek a zakázek, proti zcizení databází, proti neoprávněnému
zásahu uživatelů.
- Do nabídek/zakázek nejsou započítávány náklady
na ztráty materiálu při instalaci (prořez kabelů, ?) a další skryté nebo
vedlejší náklady (dopravu, stravné, ubytování, náklady na stavbyvedoucího,
řízení projektu, pojištění stavby, atd.).
- Nelze
pružně upravovat ceny položek pomocí rozpouštění (část ceny velké
položky rozpustit jinam)
- Nedostatečně
jsou definovány mzdové náklady a doba trvání realizace díla.
- Při telefonické komunikaci nelze on-line
upravovat cenu nabídky (slevy, příplatky) bez rizika sdělení chybné
informace. Nepřesně se kalkulují slevy na materiálu nebo na práci. Není
možnost jejich rozpuštění do položek nabídky.
To snad stačí, ne? Některé další "klasické"
problémy si jistě vybavíte také.
V
jakém rozsahu lze QComposer nasadit ?